Jednym z podstawowych obowiązków każdego pracodawcy jest prowadzenie kart ewidencji czasu pracy wszystkich osób zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie. Ma to na celu przede wszystkim stworzenie podstawy do wyliczenia wynagrodzenia, należnego urlopu lub dodatków w postaci premii. Nowoczesne rozwiązania dla firm umożliwiają znacznie usprawnienie prowadzenia takiej dokumentacji, co ma szczególnie duże znaczenie w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających dużą liczbę pracowników.
Ewidencjonowanie czasu pracy na miarę XXI wieku
Do niedawna ewidencja czasu pracy była prowadzona odręcznie przez pracowników działu kadr i podlegała częstym, ścisłym kontrolom. Obecnie istnieje możliwość skorzystania ze specjalnego systemu do automatycznej rejestracji czasu pracy. Co więcej, w przypadku osób pracujących przy komputerze lub obsługujących maszyny produkcyjne możliwa jest kontrola nad efektywnym czasem pracy, co daje właścicielowi wgląd w wydajność osób, które zatrudnia.
Najszersze zastosowanie systemów rejestrujących czas pracy
Zdaniem wielu przedsiębiorców największą zaletą systemów do rejestracji czasu pracy jest przede wszystkim to, że znacznie ułatwiają tworzenie list płac i statystyk pracowniczych. Dają także możliwość szybkiego wykonywania skomplikowanych obliczeń, takich jak nadgodziny czy praca w nocy.
Tagi: ewidencja czasu pracy
Zostaw odpowiedź
Najnowsze wpisy
- Ewidencjonowanie czasu pracy osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie
- Plastikowe karty w przedsiębiorstwie – jak jak je przygotować?
- Laminowanie – ochrona dla dokumentów
- Nowoczesny parking samochodowy